Kvalitet, HMS og Miljø policy
Kvalitet
Vi skal være en bedrift som forplikter oss til å oppfylle alle aktuelle krav, setter kunden i fokus og som leverer forventet kvalitet og service til avtalt tid og pris.
Vi skal være kjente for kvalitet, effektivitet og punktlighet med plettfri leveranse som tilfredsstiller interessentene. Bedriften skal ha ansatte som har god kompetanse innfor sitt område til å råde og veilede våre kunder.
Samtlige medarbeidere har kvalitetsansvar innen sitt eget arbeidsområde og skal aktivt tilegne seg kunnskaper som sikrer forståelse og engasjement.
HMS
Helse, miljø og sikkerhet skal være en integrert del av DP Filter AS arbeids hverdag. Bedriften skal ha et arbeidsmiljø som stimulerer til kreativitet, effektivitet og trivsel, og som ikke bidrar til arbeidsrelaterte sykdommer.
Våre aktiviteter skal gjennomføres på en trygg og gjennomtenkt måte uten skade på personer, materiell eller miljø. Ledelsen forplikter seg til å lære opp og motivere alle ansatte til å utføre sine oppgaver i henhold til bedriftens HMS politikk.
Dette skal oppnås gjennom ha god opplæring, et oversiktlig og ”levende” HMS styrings-system, registrering og analyser av uønskede hendelser.
MILJØ
DP Filter AS har som policy å forbedre påvirkning på miljø fra vår virksomhet og verdikjede. Gjennom vårt målrettede miljøarbeid skal vi jobbe for optimalisering av vår inngående og utgående logistikk og sikre rett bruk av filter og håndtering av brukte filter som en sirkulær ressurs.
KONTINUERLIG FORBEDRING AV KVALITET, HMS og MILJØ
Via rutiner for risikostyring skal mulige problemer avdekkes og håndteres pro-aktivt for å unngå at avvik oppstår, og å sikre bedriften mot tap. Tilsvarende oppmerksomhet skal også rettes mot positive forhold: «Muligheter» som avdekkes. Potensielle risikoer/muligheter skal innarbeides og synliggjøres i bedriftens arbeids-prosesser for å sikre nødvendig oppmerksomhet i det daglige arbeidet.
Alle avvik som oppstår, skal registreres. Alle avvik skal medføre korrigerende behandling, og på gjengangere skal det foreslås og gjennomføres forebyggende tiltak for å sikre mot gjentakelse.
Via statistikk- og kartleggings-materiale skal det synliggjøres hvilke deler av virksomheten som er utsatt for avvik, og hvilke typer avvik som forekommer. Dette vil være viktig input til ledelsen for både å gjøre opp status over hva som er oppnådd, og hvilke tiltak som skal iverksettes for å redusere bedriftens tap i fremtiden.