Kvalitet, HMS og Miljø policy
KVALITET
Vi skal være en kundeorientert virksomhet som er kjent for å levere produkter og tjenester med forventet kvalitet, til avtalt tid og pris.
Våre leveranser skal være feilfrie og tilfredsstille kravene fra kunder og øvrige interessenter.
Alle ansatte skal ha nødvendig kompetanse til å veilede våre kunder og sikre høy kvalitet i eget arbeid.
Hver medarbeider har ansvar for kvalitet i sitt arbeidsområde og skal aktivt tilegne seg kunnskap som sikrer forståelse og engasjement.
Ledelsen skal legge til rette for nødvendig opplæring, ressurser og systematisk forbedring.
HMS
HMS skal være en integrert del av DP Filter AS sin arbeidshverdag.
Vi skal ha et arbeidsmiljø som fremmer kreativitet, effektivitet og trivsel, og som ikke medfører helsefare.
Våre aktiviteter skal gjennomføres trygt og planlagt, uten skade på personer, miljø eller materiell.
Ledelsen forplikter seg til å motivere og lære opp alle ansatte slik at de utfører sine oppgaver i tråd med bedriftens HMS-policy.
Dette oppnås gjennom systematisk opplæring, et oppdatert og “levende” HMS-system og registrering og oppfølging av uønskede hendelser.
MILJØ
DP Filter AS skal redusere negativ miljøpåvirkning fra egen virksomhet og verdikjede.
Vi skal arbeide målrettet for å optimalisere logistikk og transport, og sikre forsvarlig bruk og håndtering av filter som en del av en sirkulær ressursstrategi.
Vi skal etterleve gjeldende lover og forskrifter og aktivt forbedre miljøprestasjonen vår.
KONTINUERLIG FORBEDRING
Vi skal systematisk identifisere og håndtere risikoer og muligheter for å forebygge avvik og sikre bedriften mot tap.
Like stor oppmerksomhet skal rettes mot muligheter for forbedring som mot risikoer.
Alle avvik skal registreres, behandles med korrigerende tiltak og analyseres for å iverksette forebyggende tiltak ved gjentakelser.